Rekenen wordt over het algemeen gezien als een te abstract en moeilijk vakgebied voor kinderen met Downsyndroom. Wanneer men echter het kind vanaf jonge leeftijd op een leuke manier introduceert in de wereld van tellen en getallen, zal een kind de motivatie en vaardigheden ontwikkelen om later ‘echt’ te leren rekenen.
Kinderen met Downsyndroom ontwikkelen zich langzamer en op een andere manier. Door vanaf het begin alert te zijn op de specifieke manieren waarop je kind communiceert en leert, kun je als opvoeder heel veel bijdragen aan zijn of haar ontwikkeling.
Kinderen met Downsyndroom worden over het algemeen later zindelijk dan andere kinderen. Hoe groter de achterstand in de verstandelijke ontwikkeling, hoe later het kind zindelijk is.
Dysfatische ontwikkeling komt veel voor bij kinderen met downsyndroom. Het taalbegrip is aanzienlijk beter dan de spraak- en taalproductie
Rekenen wordt over het algemeen gezien als een te abstract en moeilijk vakgebied voor kinderen met Downsyndroom. Wanneer men echter het kind vanaf jonge leeftijd op een leuke manier introduceert in de wereld van tellen en getallen, zal een kind de motivatie en vaardigheden ontwikkelen om later ‘echt’ te leren rekenen.
Kinderen met Downsyndroom ontwikkelen zich langzamer en op een andere manier. Door vanaf het begin alert te zijn op de specifieke manieren waarop je kind communiceert en leert, kun je als opvoeder heel veel bijdragen aan zijn of haar ontwikkeling.
Kinderen met Downsyndroom worden over het algemeen later zindelijk dan andere kinderen. Hoe groter de achterstand in de verstandelijke ontwikkeling, hoe later het kind zindelijk is.
Dysfatische ontwikkeling komt veel voor bij kinderen met downsyndroom. Het taalbegrip is aanzienlijk beter dan de spraak- en taalproductie
Neem vrijblijvend contact op
Een vraag stellen kan nooit kwaad, wie weet kan ik jou/jullie op weg helpen.