Steeds meer kinderen met downsyndroom starten in het reguliere onderwijs.
In een keer het hele team op de hoogte stellen van de aandachtspunten rondom een leerling met downsyndroom is erg effectief.
Het is belangrijk voor kinderen met downsyndroom dat ze buiten de klassikale lesstof ook individuele begeleiding krijgen.
Dit om bepaalde vaardigheden of cognitieve onderdelen goed in te oefenen.
Leerlingen met Downsyndroom hebben altijd een verminderde intelligentie. Dit betekent dat er een moment zal komen waarop de leerling over zal moeten stappen op een eigen leerlijn voor de cognitieve vakken.
Er ligt een vraag van ouders of u als school bereid bent onderwijs te verzorgen voor een leerling met Downsyndroom. Welke stappen moet u maken om een kind met Downsyndroom op uw school te kunnen plaatsen?
Co-teaching is een actieve en effectieve vorm van coaching-on-the-job.
Het versterkt de handelingsvaardigheid van leraren.
Het is mogelijk om mij bij een gesprek uit te nodigen zodat ik mee kan denken over bepaalde vragen en/of aanpassingen en leermiddelen
Het ontwikkelingsperspectief is een document dat de school na overleg met de ouders vaststelt over leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben.
Samen een recept uitkiezen, een boodschappenlijstje maken, boodschappen doen, koken en daarna heerlijk eten!
Een paar extra ogen die meekijken in de groep, specifiek gericht op de leerling met downsyndroom. Ik kom graag een keer met u meekijken.
Steeds meer kinderen met downsyndroom starten in het reguliere onderwijs.
In een keer het hele team op de hoogte stellen van de aandachtspunten rondom een leerling met downsyndroom is erg effectief.
Het is belangrijk voor kinderen met downsyndroom dat ze buiten de klassikale lesstof ook individuele begeleiding krijgen.
Dit om bepaalde vaardigheden of cognitieve onderdelen goed in te oefenen.
Leerlingen met Downsyndroom hebben altijd een verminderde intelligentie. Dit betekent dat er een moment zal komen waarop de leerling over zal moeten stappen op een eigen leerlijn voor de cognitieve vakken.
Er ligt een vraag van ouders of u als school bereid bent onderwijs te verzorgen voor een leerling met Downsyndroom. Welke stappen moet u maken om een kind met Downsyndroom op uw school te kunnen plaatsen?
Co-teaching is een actieve en effectieve vorm van coaching-on-the-job.
Het versterkt de handelingsvaardigheid van leraren.
Het is mogelijk om mij bij een gesprek uit te nodigen zodat ik mee kan denken over bepaalde vragen en/of aanpassingen en leermiddelen
Het ontwikkelingsperspectief is een document dat de school na overleg met de ouders vaststelt over leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben.
Samen een recept uitkiezen, een boodschappenlijstje maken, boodschappen doen, koken en daarna heerlijk eten!
Een paar extra ogen die meekijken in de groep, specifiek gericht op de leerling met downsyndroom. Ik kom graag een keer met u meekijken.
Neem vrijblijvend contact op
Een vraag stellen kan nooit kwaad, wie weet kan ik jou/jullie op weg helpen.